søndag 4. januar 2009

Ja, de ingeniører! Især de yngre! De er verdens utøy!

- Bjørnstjerne Bjørnson.

Burde jeg vurdere en karriere innenfor et annet felt? Jeg er så vinglepetter, eller vinglepetra er vel kanskje mer passende. Jeg har liksom alltid villet bli ingeniør, selvom jeg har hatt perioder hvor skuespiller, lege, psykolog eller forfatter var fremtidsdrømmen. Jeg er så vanvittig usikker. Jeg forstår matematikk, men er ikke sikker på at det er nok til å få jobb som "utøy". Jeg skulle ønske noen kunne borre seg inn i hjernen min og si hva jeg burde bli, og ikke gi meg de dumme svarene som "du kan bli hva du vil, du". JEG VET IKKE HVA JEG VIL BLI, det er det som er problemet! Jeg vet at jeg ikke vil bli stuepike, lærer, kokk, musikant (haha, stakkars dere om jeg hadde blitt noe innenfor musikk), bussjåfør eller butikkdame. Det er da alltids noe.

Ingen kommentarer: