tirsdag 9. september 2008

Chicken of the ketchup

Så var andre skoledag ferdig, da. Jeg begynte med biologi, som var veldig kjekt. Det eneste som virkelig forvirret meg, var en jente som -virkelig- så ut som en gutt. Vanligvis pleier man jo å kunne se på øynene, fjeset generelt og på hendene om hvilken kjønn en person har. I dette tilfellet var det umulig. Jeg var overbevist om at denne "gutten" bare hadde en litt lys stemme, helt til noen ropte "she's got a worm over here!" (vi studerte vanndråper i mikroskop). Jeg ble mildt sagt overrasket. Heldigvis var også Mira i tvil om denne guttejenten.
TOK, eller Theory of Knowledge om du vil, virker som et ganske ok fag. Det handler ikke om HVA vi vet, men HVORFOR vi vet det, på en måte. Hvorfor vet vi at et kart heter et kart? For å demonstrere litt av hva faget handler om, døpte lærerinnen vår "map of the world" om til "chicken of the ketchup". Vi fikk også en slags quiz hvor vi skulle teste oss selv i moral og etikk, og mens jeg leste gjennom spørsmålene, kom jeg frem til at jeg ikke oppfører meg så moralsk som jeg skulle ønske. Huff. Jeg må prøve å skjerpe meg!
Jeg satt forresten ved siden av en skikkelig hyggelig gutt som var halvt norsk! Koselig.
Så var det Free Lesson, eller studietid i IB- senteret, men vi tok en liten svippom ned til byen og kjøpte Pepsi til Mira. Deretter var det engelsk, og så var vi hjemme rundt halv 6, etter en liten tur på Starbucks. Den lengste skoledagen jeg noen sinne har hatt!

Familien er fremdeles skikkelig hyggelige, og lar oss bruke tredemølle og alt mulig så ofte som vi vil. Vi er også invitert i bryllup, og hjelp! jeg har ingenting å ha på meg. Man bør vel ikke gå med svart eller hvit kjole i bryllup, eller er det noen regler eller normer på slikt?

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Man skal hvertfall ikke gå i hvitt vet jeg:p Men svart aner jeg ikke.. er kanskje mer begravelsesfarge?! Eller?!:P

Sandra sa...

Nei, det var det jeg også lurte på... Hihi, da må jeg vel kjøpe ny kjole! :D