torsdag 11. september 2008

Ni Hao

... det betyr "hei" på kinesisk. Jepp, vi hadde våre første hundre kinesiske minutter i dag! Personlig synes jeg det var kjekt, men det virker kjempevanskelig. Dagens lekse: pugge 1-2-3-4-5, både symbol og uttale, pluss symbolene og uttalen for "hello", "how are you?" og "I'm very fine"... Og på mandag er det diktat, vi skal kunne skrive alle symbolene. Hyl!

Jeg har fått et par slags venner; Oliver (den svensk-skotsk-engelske gutten), Alberto (italiener helt ned til skosålen, og som vi spiste lunsj med i dag) og en gutt jeg ikke aner navnet på, men som alltid spør hvordan jeg har det. "Hi, 'you alright?" er en frase jeg har hørt fra ham syv-åtte ganger i dag. Han er forresten veldig hyggelig.

Ellers hadde jeg film og matematikk. I matten hadde vi heldigvis om noe jeg kunne fra før, mulige x- og y- verdier (domain og range blablabla), vi bare skrev dem på en ny måte.

Jeg, Mira og Alice var også ute på en liten joggetur. Dvs, Alice syklet mens vi jogget.
Så har jeg vært kjempeflink og gjort masse matematikklekser. Jeg er stolt av meg selv, haha.

Ingen kommentarer: