lørdag 6. september 2008

Snart skolestart

Vi har nettopp vært på ASDA, et gigantisk supermarked. De hadde så mye artig der, jeg kunne gått rundt i flere timer hadde det ikke vært for at vi faktisk måtte hjem igjen.
Maia ble plassert hos en annen familie i går, mens jeg skal bo her resten av året. Det er kjempefint, men litt vemodig også. Maia og jeg har tross alt opplevd sinnsykt mye på de få ukene vi har kjent hverandre! Heldigvis er det bare 20 minutter med tog, så det skal nok gå fint.

I går var vi og bowlet. Uten gjerder. Mirakuløst nok havnet jeg på tredje og andre plass! Det er helt ubegripelig. I går var også en slags milepæl i livet mitt. Jeg smakte kebab for første gang, og det var faktisk ganske godt.
Familien jeg bor hos, er virkelig utrolig snille mennesker. Jeg er så glad for at alt ordnet seg.

Enda en gladnyhet er at jeg endelig har fått skoleplass. Skolen ser kjempefin ut og har fagene jeg trenger, så jeg er bare kjempeglad! Jeg og Mira gikk og så på den i dag, og den ser virkelig fin ut. Sånn typisk britisk, en stor murbygning med masse gamle trær og store plener rundt. Herlig!
Åh. Jeg skal faktisk gå på en engelsk skole i et helt år. Jeg er kjempenervøs, men jeg gleder meg også. Det blir jo spennende, og jeg kommer til å lære mye engelsk. Det eneste jeg egentlig er nervøs for, er om jeg kommer til å få noen venner i det hele tatt. Tenk om alle er i sånne gjenger og ikke har plass til en forskremt jentunge fra det kalde nord? Jeg får bare håpe på det beste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror du kommer til å få det kjempefint:):):)