onsdag 19. november 2008

"Are you from Scandinavia?"

Jeg satt og pratet med noen kompiser i Common room i dag, så kommer en totalt ukjent gutt bort og spør om jeg er fra Skandinavia. Ja, sier jeg, hvordan det? "Nei, du bare så sånn ut." Altså, blondt hår og blå øyne finnes da i Storbritannia også!
I går hadde jeg altfor mye hodepine til å orke blogging, så jeg får skrive litt i dag, da.
I første time i går hjalp jeg Mr. Hunt på Blean Primary School, knøttsmå femteklassinger- jeg var ikke så liten da jeg gikk i femte! Det var kjempekjekt, de var så søte så, og da jeg kom tilbake til skolen, skjønte jeg alt i matematikken- åh, jeg ble så glad da! Etter lunsj var det ITBS og engelsk, og så ruslet jeg hjem med Andrew. Det er nesten blitt en tirsdagstradisjon.
I dag hadde jeg en free lesson, hvor jeg hadde "mentoring" med Mrs. Isaacs. Det gikk egentlig ut på at hun spurte meg noen spørsmål og sa jeg var tøff som tok et år i utlandet. Jeg bare smilte og sa at jeg stortrives- jeg gjør jo det!
Dessuten fikk jeg brev fra Kristian i dag- åh, så koselig det var!
Etter skolen i dag hang jeg med Gwen og Karina i byen- vi shoppet litt, jeg postet bursdagspresang til mamma, og så satt vi oss på Cafe Nero med hver vår varme sjokolade og blåbærmuffin. Det var herlig. Vi ble enige om å gjenta det ved første anledning- tre jenter kledd i rødt og grønt (det var faktisk ikke planlagt), hva kan vel minne mer om jul? Det er ikke lenge igjen, dere, og jeg nærmer meg hysterisk panikkanfall ved tanke på presanger.

Ingen kommentarer: