fredag 14. november 2008

ЗДРАВCTBYЙTE

For dere som ikke kan russisk, betyr det "Hello" på "formelt vis" (til lærere, sjefer etc). Uttales "sdrasvoitje", på en måte. Etter skolen lærte Karina oss litt russisk. Med "oss" mener jeg Alice, Gwen, Seth, Oliver, (en gutt jeg aldri husker navnet på), Aidan, Afua og meg selv. Så nå kan jeg si ja, nei, hei (både formelt og uformelt), "see you", "goodbye", takk og "please" på russisk. Det er kjempekjekt.

I dag hadde jeg engelsk, free lesson og ITGS. Sistnevte tilbragte jeg med ABBA på ørene (Olivers valg) og prøvde å gjette hovedstader i Afrika. Det var ganske underholdende.
I morgen bærer det til London, og søndag har jeg noen stygge mattelekser jeg må gjennom. Om noen vil gjøre dem for meg, er det helt greit, altså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lærer du russisk!?!:O:O gud så spennende:D

Sandra sa...

Jess- det er kjempeartig. :)

Anonym sa...

мой маленький брат фактически в Rusia теперь.

bare sånn at du bet det.
russisk virker ganske interesant, har egentlig litt lyst å ta det sjøl.

Andreas Sundnes