torsdag 20. november 2008

En liten tankevekker

I dag dro year 12 til Marlowe Theatre og hørte på mennesker som snakket om at du har "a licence to drive, not a licence to kill". Det var utrolig sterkt, spesielt da en mor snakket- datteren hennes hadde dødd i en bilulykke. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å miste din seksten år gamle datter, spesielt i en ulykke som kunne vært forhindret. Politimenn, ambulansepersonell og brannmenn snakket også, i tillegg var det to kvinner som hadde vært "gjerningsmann" i ulykker, med katastrofalt følge- de hadde begge drept et annet menneske. Det sterkeste var likevel da en gutt snakket; han hadde vært passasjer i en bilulykke hvor de tre andre hadde dødd. De var alle venner av ham. Tårene rant, og da Lamorna så at jeg gråt, begynte hun også, og Moritz var ikke helt stø i stemmen han heller.Jeg kom til å tenke på hvor utrolig heldig jeg egentlig er, og jeg har en oppfordring til alle: kjør forsiktig, se dere for mer enn én gang og ikke tro at det ikke skjer med deg.Jeg og Afua snakket en del om hvor heldige vi er, vi som ikke har mistet noen, og at vi skal være mer takknemlige for det vi har- ettersom det kan forsvinne i morgen om vi ikke er forsiktige.


Jeg kjøpte en presang til Bård også, jeg hadde egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skulle kjøpe mer, men den bare lyste ut "kjøp meg til Bård", og jeg har ikke noe særlig selvkontroll å skryte av. Dessuten begynte jeg å tenke på hvem jeg skal sende julekort til, og det ble en del.

Dessuten gjorde jeg ferdig engelskessay i min free lesson, pluss at jeg gjorde ITGS (totalt meningsløst, men ok) og sullet litt rundt med Lamorna og Jess. Bra.

Ingen kommentarer: