torsdag 13. november 2008

"making babies is a British thing"

Tittelen er et sitat fra dagens første friminutt. Vi hadde en diskusjon om hvilken farge land hadde (jeg mener bestemt at Russland ikke er rødt!), og så sa Kate at England var en miks av alle farger, litt beige, ettersom "English people have sex with random people and get random babies". Og så slår Oliver til med "yeah, because making babies is a British thing". Jeg klarte ikke slutte å le.
Kjære mamma og pappa. Får jeg lov til å dra til Kina? I kinesisk snakket vi nemlig om å dra på field trip to China. Tenk så fantastisk! Vi er bare fem personer i kinesiskgruppen min, og læreren var veldig entusiastisk da vi foreslo det, så nå må vi bare overbevise administrasjonen. Det kan bli litt verre. Det er ikke såå dyrt (Lydia trodde rundt 500 pund, hallo, det er kjempebillig!), og tenk for en opplevelse!
Etter kinesisk hadde jeg film, og så lunsj. The sexiest lunch ever, ifølge Lamorna. Jeg skal ikke gå i detaljer, men det var ganske morsomt. Hannah og jeg datt sånn litt av stolene våre. Etter lunsj hadde jeg matematikk, og Mrs. Berry behandler meg (fremdeles) som om jeg ikke skjønner noen ting. Jeg vet hva koeffisienter er, og jeg klarer å "complete the square" uten problemer! Åh. Jaja, hun er så søt atte. Bless her.
Dessuten fikk jeg spørsmål fra Uhørt om jeg ville skrive i det neste bladet også. Åh, jeg ble så glad! Det er en barndomsdrøm, sant- å skrive for et magasin. Greit nok at det ikke er et veldig stort eller kjent blad utenfor Bergen, men likevel. Jeg føler meg nesten som en journalist.

Og- før jeg glemmer det. Mr. Hess snakker om en field trip i ITGS, og vi skal besøke et sted som har en sammenheng med faget. Ettersom faget er totalt innholdsløst, synes jeg det er en vanskelig oppgave, men jeg har skjønt såpass at stedet vi besøker, må ha noe digitalt over seg. Om du vet om noe slikt (og nei, partikkelakseleratoren i Sveits teller ikke), gi meg beskjed, sånn at vi kan dra avgårde på tur FØR jeg reiser hjem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dell har sine frabrikker i irland. siden du sa stedet skulle ha noe Digitalt over seg, så kan ikke eg se at det er noe som er bedre enn å besøke en datafrabrikk.

Apple har også sitt service hovedkontor der, og Irland er det landet hvor flest folk av landets beboere bedriver med noe med data(på jobb altså).

Andreas Sundnes

Anonym sa...

No way José - Russia would definitely be brown.
-Steen

Sandra sa...

Russia is grey!

Og takk, Andreas, jeg skal si det til Mr. Hess på mandag :D